23 September 2012

ICE CREAM SANDWICH (ANDROID 4.0) UNTUK GALAXY TAB 7.7



Salam semua.
Sebagai permulaan pada entry blog yang baru saya wujudkan ini, saya ingin menceritakan sedikit tentang upgraded Samsung Galaxy Tab 7.7 yang saya gunakan daripada firmware lama kepada yang terbaru buat masa sekarang iaitu Ice Cream Sandwich atau pun Android 4.0 version.






Upgred yang saya lakukan ini dengan menekan software update pada setting/about device (seperti gambar diatas). Tablet tadi akan download software ICS (lebih kutang 500mb) dan terus menginstall (mengambil masa lebih kurang sejam). Harus di ingat, sebaiknya gunalah wifi kerana data yang di muat turun agak besar (kalau data broadband anda besar takpe).


Dan inilah hasilnya (yang nie saya dah ubah sikit-sikit).

Menu dan juga icon pun dah lain.

Add widget pada menu.

Anda semua boleh menyemak firmware gadget samsung anda di web http://www.sammobile.com/ untuk mengetahui firmware terbaru (tapi kena jadi member dulu).

No comments:

Post a Comment